مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 09:252023-10-27اجتماعي

فارس من| مدیریت برداشت آب، التهاب فرونشست مرودشت را کاهش می دهد


مدیرکل مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت: مرودشت یکی از دشت های استان فارس است که در معرض نشست جدی زمین قرار گرفته است که علت آن استفاده بی رویه از منابع آب زیر زمینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مرودشت، فرونشست زمین یکی از مخاطراتی است که بر اثر استفاده بی رویه از منابع آب های زیر زمینی رخ می دهد.

  این اتفاق بیشتر در دشت ها به مرور زمان بر اثر کاهش بارش ها و استفاده بیش از حد از آب های زیر زمینی به وجود می آید و خطراتی برای آن منطقه ایجاد می کند.

شهرستان مرودشت یکی از دشت های استان فارس است که با این خطر جدی دست و پنجه نرم می کند و در برخی از نقاط آن علائم نشست زمین رؤیت شده است.

   از آنجا که فرونشستی در 300 متری بنای تخت جمشید و مسکن مهر مرودشت اتفاق افتاده است باعث نگرانی مردم و ساکنین آن منطقه شده به همین خاطر مطالبه ای به منظور اندیشیدن تدابیری برای جلوگیری ازپیشرفت آن با عنوان (پیشگیری از فرونشست زمین در مرودشت ) به ثبت رسانده اند.

  فارس این مطالبه را از مدیرکل مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور پیگیری کرد.

  طهمورث یوسفی، مدیرکل مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز علت وقوع فرونشست زمین را توضیح داد و گفت: دشت های زیادی در کشور و دنیا وجود دارند که در معرض خطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| مدیریت برداشت آب، التهاب فرونشست مرودشت را کاهش می دهد

فارس من| مدیریت برداشت آب، التهاب فرونشست مرودشت را کاهش می دهد